torsdag 3. mai 2012

Her skal det males


Her i Stavanger har det vært flott vær de siste dagene, og mye av tiden blir tilbragt ute. Greit å bruke tiden ute til noe fornuftig også, så jeg er gått i gang med et megastor prosjekt - maling av hagemøbler. Og det ikke lite som skal males. 2 Bord, åtte stoler, en benk og en solseng. Og ikke nok med det, i samme slengen fant jeg frem fra kjelleren to flotte nattbord etter farmor, som også skal få en runde med malerkosten. Nå er det meste pusset og vasket, og jeg er godt i gang med grunning. Så nå krysser jeg fingrene for at været holder seg, og at værmeldingen for helgen ikke slår til.


Her er et før bilde av hagestolen. De var opprinnelig oljet, men ble beiset for ett par år siden. Siden har de stått ute, og beisen er slit av flere steder. Bilde to er etter grunning. Nå skal det meste bli helt hvit. Lurer litt på om jeg skal bryte av litt, og male i allefall solsengen i en eller annen pastell farge.

3 kommentarer:

  1. Hei,
    leita gjennom skapene i barndomshjemmet, men dessverre var det ikke nøyaktig like dynetrekk som ditt putetrekk. Hadde enda med meg lap topen for å sjekke.
    Ergerlig.
    Tror nok du får fine terrassemøbler og nattbord.
    Lykke til med maleprosjektene. Det blir nok fint.
    I utgangspunktet syns jeg at fine, gamle møbler skal få være det, men nattbordet så både matt og slitt ut, så det kommer til å nyte ansiktsløftingen.
    Liker sånne før og etter bilder.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hallo Felisol. Tusen takk for at du tok deg tid til å sjekke. veldig snillt av deg:) Malerprosjektet skrider fremover sakte, men sikkert. Tror nok også at det ferdige resultatet blir bra. Syns det er flott med hvite hagemøbler. Vi bor i et gammelt funkis hus fra 30-tallet, og jeg syns hvite møbler kler huset. En liten vri blir det alikevel. I alt det hvite står en solseng som har fått et strøk med lilla bengalack:) skal ta bilde av den etter strøk nummer to, og legge ut. Nattbordene har også fått et strøk maling, og trenger også et strøk til. Er enig i at gamle møbler ofte skal få være slik de er, men enkelte ganger kan de også bli flott i ny drakt:) Ha en flott torsdags kveld:)

      Slett
  2. Litt av et arbeide du har foran deg, også blir møblene så fine når de blir malt:)
    Tror det blir lekkert om du bryter med farge på solsengene:)
    klem fra Trine:)

    SvarSlett